Nu mai este un secret pentru nimeni că atunci când vine vorba de vacanțe românii nu se uită la bani. Așa s-a întâmplat și anul acesta. Un sondaj realizat recent a dezvăluit câți bani au cheltuit românii pe vacanțele din 2024. Sondajul este realizat pe primele opt luni din acest an, astfel că suma poate crește considerabil până la sfârșitul anului.

Câți bani au cheltuit românii pe vacanțele din 2024?

Turiştii români au cheltuit 2,6 miliarde de euro pe vacanţele în afara ţării, potrivit calculelor ZF făcute pe baza datelor Băncii Naţionale a României. Un nivel similar a fost înregistrat şi anul trecut. Totuși suma cheltuită de români pe vacanţe în perioada ianuarie – august este peste cea din aceeaşi perioadă a anului trecut. Această evoluţie arată că românii au început să călătorească mai mult şi în afara sezonului de vară.

Românii au călătorit în această vară în Turcia, Grecia, Italia, Anglia şi Spania. Cele mai multe zboruri care au plecat de pe Otopeni, cel mai mare aeroport din ţară, au zburat către diferite destinaţii din Italia.

Doar din Bucureşti au decolat peste 2.100 de zboruri către oraşele din Italia în cele trei luni de vară, potrivit datelor Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti. Astfel, în fiecare zi, de pe Aeroportul Otopeni decolau 24 de zboruri către diferite oraşe din Italia.

bani, vacante, romani
Vacanțe Sursă: fotografie generată de DALL-E

Turiştii români aleg vacanţe scumpe când merg în străinătate, la hoteluri de patru-cinci stele, spre deosebire de turiştii din alte ţări europene, care ţin mai mult la un preţ mic.

„Avem feedback de la partenerii din Bulgaria, care au, de exemplu, turişti de pe mai multe pieţe, pieţele nordice, Polonia, Ungaria, mai veneau francezi, nemţi. Turiştii din România sunt cei care îşi achiziţionează cele mai scumpe vacanţe. Polonezii vin şi mănâncă din sacoşe, ungurii nu vor nici măcar mic dejun, francezii vor doar mic dejun, să fie totul cât mai ieftin. Turiştii din România vor să vină la patru stele, la cinci stele, la all inclusive, la ultra all inclusive. Acesta este specificul nostru, al românilor, vrem să ne simţim bine şi plătim pentru asta. Ceilalţi sunt foarte reţinuţi la a cheltui”, a spus Lucian Bădîrcea, CEO al agenţiei de turism IRI Travel, potrivit ZF.