Iată unde se află cel mai rapid tren din lume! Compania de stat China Aerospace Science and Industry Corporation (CASIC), este cea care l-a inventat, iar el atinge o viteză record de 387 mph, adică 623 km/h pe o pistă scurtă de testare. Specialiștii vor să mai lucreze încă la el, și promit că va fi mai rapid decât un avion, potrivit Live Science.

Cum funcționează cel mai rapid tren din lume?

T-Flight funcționează prin împingerea capsulelor cu levitație magnetică prin tuneluri cu o rezistență foarte mică a aerului. De asemenea, cei care l-au invetat vor mări de la 2 km, la 60 km, astfel încât să poată prinde o viteză cât mai mare.

Momentan, totul e în fază de testare, până când totul va fi pus la punct. Unii spun că este într-adevăr greu să faci un proiect  asemănător de o asemenea avergură. Spre exemplu, profesorul Andrew McNaughton, expert britanic în căi ferate de mare viteză, a explicat că mai întâi trebuie construită o infrastructură nouă, cum ar fi tunelul cu vid redus din China, notează ABC.

”Volumul de persoane între doar două destinații este insuficient pentru a justifica costul – cu excepția cazului în care este vorba de două megaorașe. Diverse studii au sugerat că acest cost de construcție și exploatare al maglev este probabil de patru până la cinci ori mai mare decât cel al unei căi ferate convenționale de mare viteză”, a mai adăugat expertul pentru sursa citată.

Imagine reprezentativă pentru tunelul prin care va circula trenul. „Sursă: Fotografie generată de AI”

Totodată, zgomotul puternic ar putea reprezenta o problemă, reală, așadar, specialiștii trebuie să ia în considerare și acest aspect. Un alt expert a mai spus că trenurile rapide ar putea fi mai bune pentru mediu, iar navetiștii ar putea ajunge extrem de rapid în zonele unde au treabă.

Cât a costat un astfel de tren?

Trenul Maglev Shangha a costat 1,2 miliarde de dolari pentru a fi construit. Cât despre compania care îl deține, ea plătește 60 de milioane de dolari pe an pentru costurile de capital. Acesta trebuia să fie dat în folosință în anul 2027, însă forarea nu a fost permisă, așadar compania promite că-l va deschide până în 2034, scrie The Japan Times.