Programul „Rabla pentru tractoare” continuă și în 2025. Iată care sunt condițiile de accesare și cine poate beneficia de bani pentru utilaje noi!

Rabla pentru tractoare 2025

Programul „Rabla pentru tractoare” poate fi accesat de fermierii care își doresc utilaje noi, fie că sunt la început de drum sau lucrează de mai mulți ani în domeniu. Anul acesta apar și modificări importante, precum eliminarea dealerilor ca intermediari în procesul de înscriere. Mai exact, fermierii vor putea depune singuri cererile direct pe platforma Administrației Fondului pentru Mediu (AFM).

„Am decis ca fiecare fermier să se înscrie singur, pentru a avea șanse egale la finanțare. Acum, nimeni nu va mai depinde de dealeri”, a declarat ministrul Mircea Fechet, potrivit evz.ro.

În plus, perioada de monitorizare a beneficiarilor a fost extinsă de la un an la 5 ani, cu scopul de a preveni revânzarea utilajelor achiziționate prin intermediul programului.

Valoarea maximă a tractorului achiziționat nu trebuie să depășească 55.000 de euro. Programul acoperă 65% din valoarea unui tractor, respectiv 35.750 de euro, pentru fermierii care au peste 40 de ani, sau 80% din cost pentru tinerii fermieri sub 40 de ani, adică 44.000 de euro.

Fermierii se pot înscrie în program doar dacă se angajează să predea spre casare un autovehicul uzat și să achite contribuția proprie.

Rabla pentru tractoare
Tractor nou, pe câmp. Imagine generată de IA/DALL-E

Documente necesare pentru înscriere

Fermierii care doresc să beneficieze de acest ajutor și îndeplinesc condițiile de acordare trebuie să completeze cererea de finanțare în aplicație, până pe 31 martie 2025 și să încarce următoarele:

  • cererea de finanţare, completată integral prin tehnoredactare, semnată olograf sau cu semnătură electronică;
  • împuternicirea, în situația în care cererea de finanţare este semnată de o persoană împuternicită;
  • actul de identitate al solicitantului, valabil la momentul înscrierii în aplicaţie;
  • actul de identitate al persoanei care semnează cererea de finanţare, în situația în care cererea de finanțare este semnată de o persoană împuternicită, valabil la momentul înscrierii în aplicaţie;

Citește și: Programul „Prima Seră” pentru fermieri: Care sunt condițiile pentru a primi până la 200.000 de euro de la stat

  • certificatul de atestare fiscală privind obligaţiile de plată către bugetul de stat, emis pe numele solicitantului de către organul teritorial de specialitate al Ministerului Finanţelor, în termen de valabilitate la momentul înscrierii în aplicaţie;
  • certificatul de atestare fiscală privind impozitele şi taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, emis pe numele solicitantului de către autoritatea publică locală în a cărei rază teritorială îşi are domiciliul, în termen de valabilitate la momentul înscrierii în aplicaţie;
  • atestat de producător, emis pe numele solicitantului, în termen de valabilitate la momentul înscrierii în aplicaţie.