Șoferii cu mașini vechi și poluante ar putea plăti mai mulți bani pentru taxa auto de poluare. Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna a explicat motivul acestei schimbări!

Taxa auto de poluare pentru șoferi

Taxa de poluare a devenit un subiect controversat în ultimele zile. Ministrul Finanțelor, Tanczos Barna, a afirmat că este nevoie de un pachet legislativ nou, pentru decarbonizare, de reducere a poluării pe tot ce înseamnă mobilitate în România. Această măsură ar putea include impozite și taxe locale mai mari, pentru anumite categorii de autoturisme.

„Am văzut și din domeniul privat au venit câteva analize cu propuneri de modificare a sistemului de impozitare, de taxare a mijloacelor de transport pe plan local, adică la nivelul unităților administrativ teritoriale.

Discuția trebuie purtată, trebuie purtată cu Ministerul Transporturilor, cu autoritățile locale și asociațiile reprezentative ale UAT-urilor, Ministerul Finanțelor, astfel încât în 2025 să putem pune la punct un pachet legislativ nou, de decarbonizare, de reducere a poluării pe tot ce înseamnă mobilitate în România.

Acest lucru poate să însemne la anumite categorii de autoturisme, impozite, taxe locale mai mari, pentru că majoritatea acestor taxe se duc în bugetul autorităților locale”, a declarat ministrul pentru digi24.ro.

De asemenea, vor fi taxate și mașinile mai puțin poluante, dar mult mai puțin. Tanczos Barna a declarat că taxa auto pentru poluarea va intra în vigoare cel mai devreme de la 1 ianuarie 2026.

Taxa auto de poluare
Mașini în trafic. Imagine generată de IA/DALL-E

Reprezentanții industriei auto susțin taxarea suplimentară

Introducerea taxei de poluare este o măsură clar prevăzută în cadrul PNRR, la jalonul patru și are termen de implementare trimestrul III. Reprezentanții industriei auto locale susțin introducerea unei forme de penalizare a utilizatorilor de vehicule vechi și poluante.

„O mașină veche de 20 de ani, în normă de poluare EURO 2, va avea de plătit undeva între 350 și 400 de euro. Nu e definit 100%, am vorbit de achiziție. Nu numai că achiziționăm o mașină veche care poluează, dar vrem s-o ținem. După ce că ea are 15-20 de ani, vrem s-o mai ținem 10 ani.

Citește și: Cât costă școala de șoferi în 2025? Taxe obligatorii și documente necesare pentru înscriere

Astăzi suma e undeva la 160-170 de lei pe an. De mâine am dori să se ia în calcul norma de poluare, iar în funcție de asta, dacă automobilul e EURO 2 sau EURO 3, vorbim probabil de 1.800 – 1.900 de lei pe an”, a declarat Mihai Bordeanu, director general automobile Dacia.