Șoferii din România nu trebuie să omită actualizarea certificatului de înmatriculare, atunci când apar diferite modificări. Află când trebuie modificat și care sunt documentele necesare pentru eliberarea talonului auto.

Actualizarea certificatului de înmatriculare

Talonul auto sau certificatul de înmatriculare este documentul prin care se dovedește că automobilul poate circula în legalitate pe teritoriul țărilor europene. Proprietarul unui vehicul poate solicita eliberarea unui certificat nou, atunci când cel pe care îl deține a fost deteriorat, pierdut sau furat.

Potrivit legii din România, șoferii trebuie să știe că actualizarea acestui document este obligatorie, atunci când apar modificări în datele vehiculului, precum schimbarea culorii sau numerelor.

Conform legislației în vigoare, actualizarea certificatului de înmatriculare trebuie realizată în termen de 30 de zile de la data apariției modificărilor. În caz contrar, șoferul riscă între 6 – 8 puncte de amendă, respectiv 1.215 lei – 1.620 lei.

„Art. 101, Legea 195/2002. 1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:

4. neîndeplinirea obligaţiilor de preschimbare a certificatului de înmatriculare sau de înregistrare a autovehiculului ori remorcii în cazurile prevăzute de lege.”

Citește și: Ce este RAR Auto-Pass și cum se obține? Va deveni obligatoriu de la 1 decembrie 2024

Chei de siguranță ale certificatului de înmatriculare românesc

  • Scris pretipărit în relief;
  • Hârtie filigran;
  • Microserie;
  • Reacție la UV (pe cele trei file din interior se poate observa stema României);
  • Fibre încorporate în hârtie vizibile la UV;
  • Seria imprimatului este tipărită pe toate cele trei file ale documentului;
  • Fundal rezistent la contrafacere prin scanare, tipărire sau copiere, care să nu cuprindă culorile primare, cu cel puţin două culori speciale;
  • Elemente opace fluorescente.ț
Șofer la volan
Șofer la volanul unei mașini noi. Imagine generată de IA/DALL-E

Documente pentru eliberarea unui certificat de înmatriculare

Iată care sunt documente necesare pentru eliberarea unui nou certificat de înmatriculare când se modifică numărul de înmatriculare:

a) Cerere pentru eliberarea unui duplicat al certificatului de înmatriculare în caz de furt / pierdere

b) Fişa de înmatriculare vizată de organul fiscal competent teritorial, în cazul schimbării domiciliului;

c) Cartea de identitate a vehiculului original;

d) Actul de identitate al solicitantului;

e) Dovada achitării taxei certificatului de înmatriculare – 37 lei;

f) În cazul persoanelor juridice vor fi depuse documentele care să ateste dobândirea personalităţii juridice, denumirea şi sediul, în copie (de exemplu certificat înregistrare la Registrul Comerţului), precum si împuternicirea reprezentatului legal al acestora;

g) Procură specială autentificată de notarul public, în cazul în care documentele se depun de o altă persoană decât titularul.

h) Certificatul de înmatriculare în original.