Cu siguranță orice om din România a auzit vreodată de celebrele mașini Dacia 1310. Acestea au dispărut în urmă cu ceva ani, însă mai există persoane care le-au păstrat ca pe piese de muzeu. Te-ai gândit vreodată cu cât s-a vândut cea mai scumpă Dacie 1310? Vânzarea ei a avut loc în urmă cu câțiva ani.

Cu cât s-a vândut cea mai scumpă Dacie 1310?

Dacia 1310 a fost una dintre cele mai cunoscute mărci de mașini pe vremea comunismului și a fost deținută de milioane de români. Acestea au dispărut de pe șosele în urmă cu ceva ani. Cu toate acestea, au mai fost persoane care le-au păstrat și le-au recondiționat sau le-au vândut pe sume colosale.

În urmă cu aproximativ 2 ani, un român stabilit în Germania și-a scos și el la vânzare automobilul care a fost tratat ca o piesă de muzeu. Suma pe care aceasta a cerut-o a fost una de-a dreptul spectaculoasă. Suma impresionantă a fost nici mai mult, nici mai puțin de 15.000 de euro. Acesta a dezvăluit că mașina  fost produsă la uzina Dacia de la Mioveni, județul Argeș, avea 40.000 de kilometri la bord, a avut doar un proprietar.

„Este o Dacia 1310 originală cu toate elementele din fabrică, fără rugină. A nu se confunda cu mașinile restaurate, a avut parte de o mentenanță foarte bună, a fost ținută în garaj, se vinde din propria mea colecție, este o piesă unică. Are documentele de achiziție din fabrică originale și vopsea originală.”, spunea proprietarul mașinii pe site-ul de vânzări unde și-a publicat mașina, conform spynews.ro.

dacie, 1310, masini
Dacia 1310                                                                                                                          Sursă: fotografie generată de DALL-E

Istoria Daciei 1310

Dacia 1310 a fost fabricată la uzina de la Mioveni între anii 1979 și 2004. A fost lansată după celebrul model Dacia 1300. La vremea respectivă, au fost fabricate peste 2,2 milioane de autoturisme Dacia 1300 și Dacia 1310.

Ca și Dacia 1300, Dacia 1310 a fost produsă în două variante de caroserie, berlină și break. Aceasta a fost derivată în versiuni cu hayon (Dacia 1320 și Dacia 1325 Liberta), camionetă (gama Dacia Pick-Up) și coupé (versiunea Sport). Modelul avea 940 de kilograme și s-a vândut cu cutie de viteze manuală, cu patru sau cinci viteze.