Cartea Electronică de Identitate, disponibilă deja în Cluj și București, se va emite și în alte județe, potrivit unui anunț transmis de Ministerul de Interne! Află unde se va elibera și ce beneficii are!
Unde se va emite Cartea Electronică de Identitate?
Cartea Electronică de Identitate s-a emis pentru prima dată în Cluj, datorită proiectului complex de digitalizare, apoi a fost disponibilă și în București. Potrivit unui comunicat de presă transmis de Ministerul de Interne, documentul poate fi solicitat și în municipiile Braşov, Constanta, Iaşi, Oradea, Ploieşti şi Timişoara, începând cu data de 8 mai 2025.
Punerea în circulație a Cărții Electronice de Identitate se va realiza treptat în România, începând cu serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor organizate la nivelul municipiilor reședință de județ și continuând cu celelalte municipii și cu serviciile organizate la nivelul orașelor și comunelor.
„De mâine, 8 mai 2025, ora 10.00, Cartea Electronică de Identitate va deveni disponibilă şi pentru cetăţenii cu vârsta de peste 14 ani cu domiciliul în municipiile Braşov, Constanta, Iaşi, Oradea, Ploieşti şi Timişoara. Cetăţenii vor avea la dispoziţie 23 de ghişee unde se vor putea prezenta pentru efectuarea procedurilor de eliberare a Cărţii Electronice de Identitate.”, a transmis Ministerul de Interne.
Locuitorii acestor orașe pot solicita emiterea acestui document indiferent de termenul de valabilitate al actualului act de identitate. Până acum, peste 5.500 de persoane din Cluj şi Bucureşti au depus cerere pentru a obține noua carte electronică de identitate, iar aproximativ jumătate dintre ei au intrat deja în posesia acesteia, potrivit comunicatului.

Cum arată Cartea de Identitate Electronică?
Cartea Electronică de identitate are un format compact, asemeni unui card bancar. Documentul permite accesul la diverse servicii publice online, inclusiv în sistemul de sănătate și simplifică procedurile administrative prin actualizarea rapidă a datelor personale, precum schimbarea adresei de domiciliu.
De asemenea, prezintă elemente avansate de securitate, care asigură protecție împotriva falsificării şi a furtului de identitate. Iată ce informații conține:
A. Față
a) denumirea statului emitent;
b) tipul documentului;
c) numele de familie;
d) prenumele;
e) sexul titularului (F pentru feminin sau M pentru masculin);
f) cetățenia;
g) data nașterii;
h) codul numeric personal (C.N.P.);
i) numărul documentului;
j) data expirării valabilității;
k) semnătura olografă a titularului;
l) imaginea facială a titularului.
Citește și: De ce nu zâmbim în poza de pașaport? Adevărul pe care trebuie să îl știi
B. Verso
a) data emiterii și autoritatea emitentă;
b) zona de citire automată cu caractere identificabile optic (MRZ);
c) zona cip.