Perioada cu cele mai mari reduceri din an a început deja și tot mai mulți oameni se tem să nu fie păcăliți. Ei bine, mai jos veți găsi câteva metode prin care să nu cădeți pradă reducerilor false. Iată tot ce trebuie să știi despre Black Friday!

Tot ce trebuie să știi despre Black Friday

Pentru a fi sigur că beneficiezi de reduceri reale de Black Friday, fii atent la câteva detalii importante. Astfel, asigură-te că magazinul de la care cumperi are afișat nu doar prețul redus, dar și cel mai mic preț din ultimele 30 de zile.

Acesta trebuie să fie la vedere, ușor de observat de către clienți.

„Orice anunț de reducere a prețului indică prețul anterior aplicat de vânzător în aceeași suprafață de vânzare pentru o perioadă determinată, înainte de aplicarea reducerii de preț. Dovada practicării prețului anterior se va face prin documente prezentate de comerciant, în acest sens, la solicitarea personalului împuternicit al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. Prețul anterior reprezintă cel mai scăzut preț practicat de vânzător în aceeași suprafață de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile înainte de data aplicării reducerii de preț”, se arată în Hotărârea Guvernului nr. 947/2000, citată de avocatnet.ro. 

Prețul redus de Black Friday, și nu numai trebuie, să fie inferior celui de referință, comercianții având obligația să menționeze când a fost practicat cel anterior. De asemenea, anunțurile trebuie să fie clare, fără ambiguități. În plus, consumatorii sunt sfătuiți să utilizeze site-uri care fac comparații între prețurile aceluiași produs.

black friday, reduceri, pacaleli
Black Friday Sursă: fotografie generată de DALL-E

Ce trucuri folosesc comercianții?

În anii anteriori, ANPC a primit numeroase reclamații despre practicile înșelătoare folosite de comercianți. De exemplu, un produs care înainte apărea în stoc, cu ocazia reducerilor poate apărea direct ca fiind epuizat.

Afișarea incorectă a prețurilor, lipsind prețul vechi și reducerea procentuală, reprezintă o altă metodă. Au fost cazuri în care produsul a fost adăugat în coș cu un preț, dar la plasarea comenzii acesta a crescut. Totodată, comercianții pot refuza cumpărarea produsului cu cardul în rate, motivând că platforma are probleme. De asemenea, cumpărătorii trebuie să fie foarte atenți la recenzii, pentru că este posibil ca acestea să fie false.