Una dintre țările europene a implementat o serie de măsuri fiscale și schimbări importante cu privire la mașinile noi pe motorină și benzină. Iată despre ce este vorba!
Mașinile pe motorină și benzină vor fi interzise
Uniunea Europeană a stabilit ca din 2035, toate mașinile nou-venite pe piață vor trebui să aibă emisii zero și să nu emită CO2. Acest lucru va garanta că, până în 2050, sectorul transporturilor poate deveni neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.
Procesul este destul de lent, însă Norvegia a interzis deja înmatricularea vehiculelor alimentate cu benzină sau motorină din 2025, în urma unei decizii luate acum 8 ani.
Asociația de mașini electrice Norsk Elbilforening, susține că guvernele norvegiene au implementat mai multe măsuri fiscale care au dus la creșterea mare a prețurilor pentru vehiculele care consumă benzină sau motorină.
În ultimii 8 ani, taxa pentru emisiile generate de mașină a crescut treptat, iar din 2023 a fost implementat un nou TVA care variază în funcție de greutatea mașinii. Mai mult decât atât, până în 2022, oamenii au putut achiziționa vehicule electrice, fără să mai plătească TVA sau alte taxe.
Conform Federaţiei Norvegiene a Drumurilor (OFV), din cele 2,8 milioane de mașini private înregistrate anul acesta, 754.303 sunt electrice, comparativ cu 753.905 pe benzină.
Citește și: Orașul din România unde nu mai ai voie să intri cu mașina! Ce s-a întâmplat din 10 decembrie
Alte măsuri ale Norvegiei
De-a lungul timpului, cetățenii au fost încurajați să aleagă mașinile electrice în locul celor pe benzină sau motorină. De asemenea, Norvegia a luat mai multe măsuri, precum permiterea circulației pe benzile de autobuz fără restricții, scutirea șoferilor de a plăti taxele pentru întreținerea drumurilor (până în 2021) și taxele de trecere (până în 2017), scrie evz.ro.
Stațiile de încărcare rapidă, instalate pe toate rutele de circulație din țară, au fost promovate de asociațiile de mașini electrice.

Mașini electrice în Europa
Uniunea Europeană dorește ca din 2035, toate mașinile nou-venite pe piață să aibă emisii zero și să nu emită CO2. Această măsură va garanta că, până în 2050, sectorul transporturilor poate deveni neutru din punct de vedere al emisiilor de carbon.
Potrivit Parlamentului European, transportul rutier produce o cincime din emisiile de CO2 ale Uniunii Europene. Până în 2030, UE își propune reducerea emisiilor de la autoturisme cu 55% și cu 50% de la camionete față de nivelul din 2021.
Citește și: Ce este RAR Auto-Pass și cum se obține? Va deveni obligatoriu de la 1 decembrie 2024
„Prin textul adoptat, care constituie poziția de negociere a Parlamentului cu statele membre, eurodeputații sprijină propunerea Comisiei de a ajunge la o mobilitate rutieră fără emisii până în 2035 (un obiectiv privind întregul parc de vehicule de la nivelul UE de a reduce emisiile produse de autoturismele noi și de vehiculele utilitare ușoare cu 100% față de 2021).
Obiectivele intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 ar trebui stabilite la 55% pentru autoturisme și la 50 % pentru camionete”, scrie într-un comunicat al serviciului de presă al Parlamentului European.