Sentimentele de nostalgie ne determină, de cele mai multe ori, să acordăm o valoare sporită conexiunii sociale. În goana după conexiunea socială, oamenii nu mai acordă importanță cheltuirii banilor. Acest aspect este efectul nostalgiei. Voi știați că oamenii cheltuie mai mulți bani atunci când sunt nostalgici?
Oamenii cheltuie mai mulți bani atunci când sunt nostalgici
Efectul de nostalgie îi face pe oameni mai dispuși să cheltuiască bani. Companiile de publicitate au folosit acest lucru în avantajul lor și l-au aplicat în foarte multe reclame. Multe campanii au avut un mare succes folosind trucul simplu de a combina ceva vechi cu ceva nou.
Aceștia au luat ceva ce știau că îi va face pe oameni să se gândească la trecut și l-au îmbinat cu ceva din zilele noastre. Astfel, oamenii sunt atrași de această publicitate și sunt hotărâți să cumpere produsele cu pricina cu gândul că le va transpune trecutul în prezent.
Exemple foarte bune sunt și în reclamele românești. Printre acestea se numără și reclamele la înghețat, înghețată pe care adulții o mâncau pe vremea comunismului. Cu gândul că ar putea retrăi momentele de atunci, multe persoane cumpără impulsiv aceste lucruri, în cazul acesta înghețata. După mai multe cercetări, oamenii de știință au ajuns la concluzia că persoanele care se simt nostalgice au tendința de a cheltui mai mulți bani decât cei care nu se simt ca ei. De cele mai multe ori, după o astfel de experiență rămân profund dezamăgiți, mai ales când îți dau seama că nimic nu îi poate face să retrăiască momentele din trecut.
De ce este important să știm acest lucru?
Este foarte important pentru fiecare persoană în parte să cunoască, consecințele efectului de nostalgie. Acest lucru este destul de benefic pentru fiecare individ pentru că, așa, va reuși să se impună atunci când vine vorba de cheltuielile impulsive.
Pe lângă asta, un alt beneficiu important este că veți reuși să vă stabiliți mai bine bugetul lunar și să îl și respectați. Evitarea efectului de nostalgie vă poate ajuta să luați decizii financiare mai bune.