Află cine poate primi stimulentul de inserție în 2025! Vezi care sunt documentele necesare pentru solicitarea ajutorului financiar și despre ce sumă este vorba!

Stimulentul de inserție 2025

Stimulentul de inserție reprezintă un ajutor financiar pentru părinții din România care se întorc la serviciu mai devreme din concediul de creștere a copilului.

Părinții care se întorc la muncă înainte de vârsta de 6 luni a copilului, respectiv 1 an în cazul celui cu dizabilități primesc lunar 1.500 lei până când copilul împlinește 2, respectiv 3 ani, pentru copilul cu dizabilități.

De asemenea, beneficiază de 1.500 de lei părinții care nu intră în concediul de creștere a copilului și se întorc la muncă după terminarea concediului de maternitate de 42 de zile sau a celui paternal de 60 de zile. Acești bani se vor acorda până când copilul împlinește 2, respectiv 3 ani. Apoi, stimulentul de inserție va fi de 650 de lei/lună, până când cel mic va împlini 3, respectiv 4 ani (cel cu dizabilități).

Părinții care se întorc la muncă după ce copilul împlinește 6 luni, respectiv 1 an în cazul copilului cu dizabilități pot primi 650 de lei, până când cel mic împlinește vârsta de 3, respectiv 4 ani.

Citește și: Concediu parental simultan în România! Vești bune pentru părinți!

Cine poate primi stimulentul de inserție?

Potrivit proiectului, stimulentul de inserție poate fi acordat pentru :

  • Oricare dintre părinții firești ai copilului;
  • Persoana care a adoptat copilul;
  • Persoana căreia i s-a încredințat copilul în vederea adopției;
  • Persoana care are copilul în plasament ori în plasament în regim de urgență;
  • Asistentul maternal profesionist, numai pentru copiii săi naturali ori adoptați;
  • Persoana care a fost numită tutore al copilului, potrivit social2.ro.
Stimulentul de inserție
Mamă și bebeluș, în camera de zi. Imagine generată de IA/DALL-E

Documente necesare pentru stimulentul de inserție în 2024

Pentru a primi stimulentul de inserție, solicitantul trebuie să prezinte următoarele documente:

  • Cerere tip pentru acordarea stimulentului de inserție, semnată de ambii părinți (original);
  • Actul de identitate al solicitantului (copie);
  • Actul de identitate al celuilalt părinte (copie);
  • Certificatul de naștere al copilului pentru care se solicită dreptul, hotărâre judecătorească de încredințare în vederea adopției sau de încredințare a adopției, hotărârea judecătorească sau hotărârea comisiei pentru protecția copilului pentru măsura plasamentului în regim de urgență (copie);
  • Certificatele de naştere ale celorlalți copii aflaţi în întreţinere (copie);
  • Certificatul de căsătorie (copie) în cazul părinţilor căsătoriţi;
  • Livretul de familie (copie) – în cazul în care nu există livret de familie se completează o declaraţie;
  • Adeverinţă tip eliberată de către actualul/fostul angajator, după caz, cu privire la veniturile realizate anterior naşterii copilului, perioada concediului de maternitate şi data reluării activităţii (original);
  • Document cu privire la încetarea activităţii la fostul angajator, după caz (copie);
  • Document cu privire la reluarea activităţii (copie);
  • Declaraţia celuilalt părinte cu privire la îndeplinirea/neîndeplinirea condiţiilor de acordare a indemnizaţiei pentru creşterea copilului;
  • Declaraţia beneficiarului cu privire la acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal.
  • Pentru plata în cont bancar – dovadă eliberată de bancă, care să conţină obligatoriu: numele şi prenumele titularului de cont (contul trebuie să fie pe numele persoanei îndreptăţite, care este titularul de dosar), CNP titular, codul IBAN.