Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, își dorește un model educațional mai eficient și mai modern pentru elevii din România, cu mai puține discipline.

Mai puține discipline pentru elevi

Ministrul Educației a lansat în dezbatere noile planuri-cadru pentru liceu. Acesta își propune să ofere elevilor șansa de a beneficia de o educație eficientă, bazată pe un echilibru între științe, identitate națională, abilități pentru viață și religie.

Potrivit acestuia, elevii sunt suprasolicitați în prezent de multe ore de cursuri și discipline mai mult sau mai puțin esențiale pentru ei. Obiectivul noilor planuri cadru este de a reduce numărul de ore și de a aduce un echilibru între diferitele arii educaționale.

„Nu vrem să ne transformăm copiii în hamali care să poarte cursuri peste cursuri, discipline peste discipline. Trebuie să asigurăm o educație relevantă, nu doar un volum de informații greu de gestionat”, a explicat ministrul, potrivit evz.ro.

Planuri-cadru liceu
Elevi în bibliotecă, la liceu. Imagine generată de IA/DALL-E

Noile planuri-cadru pentru liceu vizează elevii și profesorii

Noile planuri-cadru prezentate de Ministerul Educației se pot modifica în urma dezbaterilor, dacă vor apărea propuneri avantajoase pentru elevi, în următoarea perioadă.

Noi am venit cu niște propuneri. Din momentul când le-am prezentat în spațiul public am spus foarte clar că nu am pretenția că trebuie să rămână așa cum au fost propuse. Asta este o variantă la care ne-am gândit.

O variantă în care am încercat să găsim un echilibru între științe, religie, identitatea națională, abilități pentru viață, lucruri complicate. E foarte greu să ții echilibru între aceste zone și spuneam că prin dezbateri sper să ajungem la o variantă”, a explicat ministrul.

Citește și: Când intră bursele pentru elevi în februarie 2025? Află despre ce sumă este vorba și care sunt criteriile de acordare

De asemenea, Daniel David a precizat că planurile-cadru sunt importante atât pentru elevi, cât și pentru profesori și părinți. Noile măsuri vor fi aprobate dacă vor ajunge la o variantă favorabilă pentru sistemul educațional.

„Numai în această formă am să-i dau drumul, dacă este o variantă larg îmbrățișată de sistem. Eu am spus că este în primul rând pentru elevi, dar este în același timp și pentru profesori, fiindcă n-ai cum să faci școală fără profesori, și în același timp pentru părinți și societate.

De aceea în aceste zile de dezbatere am învățat multe lucruri, am aflat despre problemele în zona socio-umană pe filiera tehnologică, am aflat despre perspectiva istoricilor legate de studiul istoriei.”, a adăugat ministrul educației.