Sistemul medical întâmpină din nou probleme în aceste zile, astfel că medicii caută soluții pentru a ajuta pacienții. Cardurile de sănătate s-au blocat, însă există soluții!

Ce se întâmplă cu cardurile de sănătate?

Sistemul informatic Unic Integrat nu funcționează în această perioadă, astfel că procesarea serviciilor medicale şi a decontărilor prin Casa Naţională de Asigurări de Sănătate sunt afectate.

Patronatul Medicilor Specialiști cu Practică Independentă solicită autorităților să ia măsuri, pentru remedierea problemelor și îi sfătuiește pe pacienții care au nevoie de servicii medicale să prezinte cardul de sănătate, rețete anterioare, adeverințe de asigurat.

Principalele probleme ale sistemului afectează validarea şi raportarea serviciilor medicale furnizate pacienţilor asiguraţi, verificarea calităţii de asigurat, eliberarea reţetelor compensate şi gratuite, emiterea şi validarea concediilor medicale.

„Solicităm autorităţilor competente să ia măsuri urgente pentru remedierea problemei şi să ofere soluţii alternative pentru a asigura continuitatea actului medical fără penalizări pentru furnizorii de servicii medicale şi pacienţi. Ne adresăm pacienţilor şi îi rugam să înțeleagă dificultăţile prin care trecem în aceste zile şi care ne afectează în egala măsură”, a transmis Patronatul Medicilor Specialiști cu Practică Independentă, potrivit observatornews.ro.

Farmacie, carduri de sănătate
Cardurile de sănătate folosite în farmacie. Imagine reprezentativă, generată de IA/DALL-E

Medicii solicită ajutorul farmaciilor

Momentan, medicii eliberează rețete off-line, însă timpul de ridicare este mult mai mare. Pacienții sunt rugați să înțeleagă problemele cu care se confruntă sistemul medical, în timp ce așteaptă consultația.

De asemenea, medicii solicită farmaciilor să îi ajute pe cei care au nevoie de medicamente, în sistem off-line, iar prescripțiile medicale să fie validate ulterior.

Citește și: Guvernul a aprobat bugetul pentru sănătate! Cum vor fi alocați banii în 2025

„Eliberăm reţetele off-line şi vă solicităm înţelegere referitor la timpii de ridicare a acestora. Vă solicităm înţelegere referitor la timpii de aşteptare în cabinetele medicale din cauza duratei mari de semnare şi validare a consultaţiilor şi serviciilor medicale. Solicitam farmaciile sa ajute pacienţii în eliberarea prescripţiilor medicale în sistem off-line urmând ca, în conformitate cu procedurile legale, sa fie validate ulterior”, au mai transmis medicii.