Generația Z a inventat un nou tip de întâlnire. Este cea mai nouă tendință în materie de întâlniri și un motiv pentru psihologi să își crească îngrijorările privind relațiile bazate pe sentimente de iubire, care încep să devină din ce în ce mai neinteresante pentru tinerii din ziua de azi. Iată ce este „throning”, de fapt!
Ce este „throning”?
Termenul „Throning” indică acele întâlniri care nu implică dragostea, ci statut social. Potrivit Psychology Today, termenul argotic înseamnă „să te întâlnești cu cineva care îți crește reputația (și, probabil, ego-ul) doar prin asociere”, plasându-l, în esență, pe un tron teoretic. Un studiu publicat în trecut în revista Science Advances a constatat că utilizatorii aplicațiilor de dating încearcă să găsească o pereche cu aproximativ „25% mai dorită decât ei înșiși”.
Așadar, „Throning” definește acea întâlnire cu cineva cu scopul în principal pentru a-și îmbunătăți reputația și pentru a-și spori ego-ul prin asociere – a pune un partener pe tron pentru a-l arăta altora, mai degrabă decât să-i pese de partener ca persoană reală. Este efectiv o formă de hipergamie, care există poate de la începutul întâlnirilor. Hipergamia este practica de a te întâlni sau de a te căsători cu cineva cu un statut superior, în încercarea de a-și îmbunătăți într-un fel situația. În timp ce hipergamia poate avea o serie de obiective diferite, scopul tronării este foarte specific: să te întâlnești cu cineva pentru a-ți îmbunătăți reputația.
Scopul principal de a fi cu asemenea partener este să te scalzi în bula de putere a acestuia. Experții avertizează că această tendință este alimentată puternic de rețelele sociale, unde numărul de urmăritori și influența online au devenit criterii principale în alegerea unui partener. Specialiștii în relații recomandă tinerilor să se concentreze pe conexiuni autentice și să evite să transforme relațiile într-un instrument de câștigare a popularității online.